Windows 11 markedsandel globalt i T1 2023
Når du er forbundet til teknologi i din hverdag, er det normalt at vide, hvad der er nyt i operativsystemer, enheder og gadgets. Du kommer ind i en boble, hvorfra du ikke ser ud til at indse, at omkring dig ved de fleste mennesker ikke engang, hvad det betyder “beta” for et operativsystem, endsige være nysgerrig efter at teste det. Windows 11 markedsandel globalt i T1 2023 (markedsandel), kan sige meget om, hvor hurtigt de fleste mennesker tilpasser sig nye teknologier.
Officielt udgivet af Microsoft den 5. oktober 2021, blev Windows 11 modtaget som en større opgradering fra den tidligere version, Windows 10. Det kom dog også med et problem for mange brugere, som selvom de ville skifte fra Windows 10 el Windows 7, den Windows 11, mislykkedes de på grund af kravene i det nye system.
“This PC can’t run Windows 11“. Jeg skrev om denne begrænsning af at installere Windows 11 på computere, der ikke understøtter TPM 2.0 og UEFI Secure Boot i en ældre tutorial. Jeg viste også, hvordan det kan installeres Windows 11 på en pc til TPM 2.0 og UEFI.
For at vende tilbage til artiklens emne, viser den globale Windows 11 markedsandel i 1. kvartal 2023 ifølge statcounter.com, at indtil nu har næsten 21 % af Windows-brugere på verdensplan skiftet til Windows 11. Mest sandsynligt er størstedelen dem, der har købt nye computere og bærbare computere med Windows 11-operativsystemet.
Brug af Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023

In martie 2023, Windows 10 este lider detasat cu 73.48%, si se observa o oarecare stabilitate in grafic, in timp ce Windows 11 are o crestere constata. Totusi, cresterea Windows 11 este mai de graba pe seama celor care isi schimba vechile calculatoare cu Windows 7.
Cei mai multi utilizatori care au facut trecerea de la sistemele mai vechi de operare, la Windows 11, sunt din Marea Britanie (27.3%), Oceania (27.2%), USA (26.3%) si Canada (24.48%). Windows 11 are in Europa o cota de piata apropiata de media la nivel global.
In concluzie, daca acest trend se va mentine, Windows 10 va detine suprematia pe piata si pana la finalul lui 2024. Microsoft a anuntat ca va oferi suport pentru Windows 10, cel putin pana la 14 octombrie 2025.
Windows 11 markedsandel globalt i T1 2023
Hvad er nyt
Om Stealth
Passioneret omkring teknologi, skriver jeg med glæde på StealthSettings.com siden 2006. Jeg har stor erfaring med operativsystemer: macOS, Windows og Linux, samt med programmeringssprog og bloggingplatforme (WordPress) og til webshops (WooCommerce, Magento, PrestaShop).
Se alle indlæg af StealthDu kan også være interesseret i...